Alimentele care va mentin tinere Leave a comment

Stresul, oboseala, fumatul, efortul fizic in exces genereaza un stres oxidativ,care te apropie de batranete. Slabiciunea muschilor, ridurile, afectarea oaselor si articulatiilor sunt declansate de oxidarile din corp, care genereaza radicalii.

Astfel, mult doritul elixir al tineretii nu poate fi altceva decat un puternic antioxidant, cum ar fi vitaminele A,C,F, lycopenele,polifenolii sau seleniul. Cei mai valabili antioxidanti, sunt insa cei care se gasesc in legumele si fructele crude.

Pestele – cu cat este mai gras, cu atat este mai binela inima – protejeaza de bolile cardiovasculare. Uleiul de peste este foarte bogat in acizi grasi esentiali nesaturati oegam-3,starnind astfel regenerarea tuturor celulelor din corp, cu exceptia celor canceroase. Mai mult, pestele oceanic este o sursa mare de iod, ajutand sa va mentina supla, energica, isteata.

Cerealele integrale – scoateti din alimentatie painea si pastele din faina alba, insa consumati cu incredere cerealele integrale, pentru ca acestea isi pastreaza calitatile benefice ale fibrelor si vitaminelor continute in coaja boabelor.

Morcovii – acestia contin cei cinci carotenoizi importanti pentru sanatatea organismului – alfacaroten, betacaroten, lycopen, luteina si zeaxantina, fiind recunoscuti pentru capacitatea lor de a indeparta radicalii liberi.
Carotenoizii confera culoare portocalie, galbena sau roscata morcovilor, dar si pepenelui, dovleacului, etc. Nu este recomandata o cura de lunga durata fumatoarelor – provitamina A, in loc de antioxidant, devine oxidant in prezenta nicotinei din plamani.

Patrunjelul – face parte din categoria plantelor miraculoase ale lumii, fiind de patru ori mai bogat in vitamina A decat portocalele, abunda in fier, mangan si provitamina A. Este un excelent detoxifiant, intarind imunitatea si eliminand radicalii liberi.

Fructele acide – crude, acestea iti pastreaza vasele de sange tinere, reduc nivelul de colesterol nociv din sange si te feresc de ridarea timpurie.

Maslinele – alaturi de vitaminele A,C,E si B-uri, fructele de maslin contin si polifenoli, care sunt puternic ca antioxidanti. Uleiul de masline amelioreaza tensiunea si previne bolile cardiovasculare. Are calitatea de a reduce nivelul de colesterol nociv din sange.

Iaurtul – nu trebuie sa lipseasca din alimentatia zilnica iaurtul degresat. Acesta regleaza tranzitul intestinal, ajutand la detoxifierea organismului. Calciul pe care-l furnizeaza va mentine tonusul muscular, al vaselor,prevenind si osteoporoza.

Ceaiul verde, ciocolata, cafeaua – ceaiul verde contine o sumedenie de antioxidanti, enzime-care stimuleaza arderea grasimilor. Confera energie organismului. Atat cafeau de dimineata cat si ciocolata sunt benefice pentru inima, creier si piele, pentru ca au antioxidanti.

Strugurii – consumati in orice cantitate, aplicati direct pe fata, sunt adevarati protectori ai tineretii si sanatatii. Samburii lor sunt bogeti in vitamina E, iar quercitina din boabele negre si rosii mentine supletea vaselor, in timp ce o alta subsatnta (resveratrol) amelioreaza activitatea hormonala si previne aparitia timpurie a menopauzei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Magazinul PRO LIFE este momentan in constructie ! Informatii si comenzi 0743 057 816 (L-V 9-21) Refuză